Tuesday, August 24, 2010

kisah iftar cara 'elite style'

salam
.
.
petang semalam dapat sms dari rakan office lama
invitation untuk iftar a.k.a berbuka bersama sama
maklum saja, dah lama tak jumpa kawan kawan office lama
.
sms berbunyi :
.
"humprey, i dah buat reservation for iftar dekat puteri cafe dekat kl sentral"
from - blair warldorf
.
oh, lupa nak buat introduction
dulu di office lama setiap orang diberi nama samaran watak watak dalam siri gossip girls
si nakal andi = Dan Humprey
(walau aku sebenarnya prefer di panggil Rufus Humprey, ngeh ngeh ngeh)
dan seperti biasa lah, watak watak lain seperti nate, chuck, serena dan vanessa
.
memandang kan member2 aku ni suka bergaya dan memakai barang berjenama
pastinya iftar kali ni di buat di cafe yg elite dan classy
.
so petang tadi dengan tergesa gesa after office hour
terus aku naik lrt menuju ke kl sentral
sampai ke kl sentral, terus tanya ke kaunter pertanyaan
aik?
katanya takde cafe puteri di kl sentral
kalau ada pun dekat area monorel
.
terus aku bergegas ke sana
cari dan cari dan cari
dan..........
.
APA???????
ingatkan cafe classy untuk iftar elite style
khas di upper east side of kuala lumpur
rupa rupanya....
RESTORAN PUTERI yang setaraf KEDAI MAMAK TEPI JALAN saja
.
hahahaha, padan muka aku!
banyak berangan!!
.
.
.
p/s : walau takde decoration hebat, tapi makanan sedap.. :)

4 comments:

  1. kl sentral la sgt..padahal brickfield je pun :p

    ReplyDelete
  2. haha..nama nak hebat puteri cafe..nasib baik tak princess cafe..

    ReplyDelete
  3. mana dia nak mengaku faryn, sbb kat brickfields kn? haha..

    kenapa dalam bayangan aku ko adalah chuck? ishh..

    ReplyDelete
  4. faryn : hahaha, tepat sekali!! hampeh punya blair, tak cakap awal awal kat brickfield! aku tertipuuuu...

    iyllie : hehehe, kalau daripada princess cafe, baik pi crown prince hotel trus.. hehe

    yied : oit, brickfield ok apa... cuma pening dengan 'aroma' nya... hahaha

    Dan humprey sebab Blair cakap perangai aku yang sama macam Dan... outsider yang baik ngan bebudak bergaya.. Chuck?? mother chucker? tidakkkk...

    ReplyDelete