Monday, December 7, 2009

kisah marathon 1 : pemain bola yang kacak

salam
...............
lokasi : cafe masakan ikan
negara : negara jajahan islam dan kristian
waktu : makan malam
.
kami berenam memang sudah kelaparan
singgah di kafe yang nampak menarik ni
semua cuba nak rasa masakan ikan yang nampak sedap
(oh dan memang sedap sekali)
kami di layan oleh seorang waiter
peramah - tapi memang tak fasih berbahasa inggeris
hanya faham satu dua patah perkataan saja
memandangkan dia sangat bersungguh sungguh melayan
kami semua cuba untuk beramah mesra juga
.
member aku memulakan bicara
"we know some people in your country"
"who?" balas si waiter
"xxxxxx" ok, aku sebenarnya dah lupa nama yang di sebut
si waiter tersenyum dan mengangguk angguk
"yes, yes"
nama yang disebut tadi ialah nama pemain bolasepak yang berasal dari negara yg kami pergi ni
dan member aku menyebut lagi nama beberapa pemain bola sepak
dari kelab bola negara itu
si waiter semakin girang
dan menyebut satu nama pemain bola
"do you know him?"
kawan kawan aku mengangguk2 tanda kenal
si waiter menyambung
"the player is very handsome, very handsome"
kekawan aku mengiyakan
"yes, he is goodlooking"
dan tiba tiba si waiter menjawab
"very handsome, just like him"
tiba tiba menunjuk ke arah aku!
.
dan selama sepuluh saat semua orang terdiam
.
(encik waiter, aku rasa kamu kena buat pembedahan kornea!
mata kamu sudah peringkat KRONIK)

6 comments:

  1. eleh3...nak ckp ko hensem la tu!cit!cit!

    ReplyDelete
  2. hahaha..ko nk bg tau smua org kan yg mamat waiter tu ckp ko handsome..and mayb gak dye interested ngan ko..hehe

    ReplyDelete
  3. "encik" waiter ker??? lelaki ker yg kata kamu hensem?? oh goshh!!!

    ReplyDelete
  4. Cubaan masuk ke dlm bakul berlubang dan mengangkatnya sendiri dgn jaya-nya & bergaya-nya! Hahah!
    Tak tahan dgn ke'perasan'an mu itu ;p

    ReplyDelete
  5. lifesaver : hahaha... ada aku cakap aku handsome? takde kan? aku cuma seksi saja..

    iyllie : sebab tu lah aku cakap dia kena buat pembedahan mata... dah rabun teruk mata dia tu...

    ms d : well... what else can i say.. muahahaha..

    anon : buat apa susah susah... letak bakul tu dalam lift, tekan butang... kan dah naik sendiri... haha..

    perasan handsome tak pernah, perasan sexy tu selalu jugak lah!

    ReplyDelete
  6. hehe..andi..kamu ini dikagumi oleh kaum sejantina..apakah? bahayakah?

    ReplyDelete