Sunday, February 22, 2009

kisah angel dan devil

salam
tadi petang berborak borak dengan gadis philiphines di ofis
oh, ofis aku ni memang masyarakat majmuk
ada malay, chinese, indian, pakistani, philiphines, singaporean, indonesian,
pendek kata, truly asian lah
kalau warga philiphines, kami short-cut jadi pinoy
so, bermula lah soal jawab antara budak nakal dan gadis pinoy
gadis pinoy : do you believe in angel?
andi : yeah, of course, God, angel and devil
gadis pinoy : oh? angel is made of what?
andi : angel was made of 'light' and devil was made of 'fire'
gadis pinoy : really? hmm... do you believe in prayer?
andi : oh yes. we have to pray for 5 times a day.
gadis pinoy : oh really? but....
.... then what are you doing here now, its late, go pray!
andi : ....... erk!! (muka bertukar merah, ceh, sempat lazer aku!! terkena!!)
dan aku bergegas pergi ke surau..
p/s : takpa, lain kali aku lazer kamu pulak! dendam ni ok... (dalam hati saja)

10 comments:

  1. apa la ko ni...mcm nak berdakwah..tp...hik3

    ReplyDelete
  2. aiyooooo yooo adik andi
    kamu ini ... pagi2 sudah buat saya ketawa
    :)

    p/s: sila baca dengan style abang paki jual kapet terbang

    ReplyDelete
  3. hahahaha...
    padan muke u...
    hehehehe...

    ReplyDelete
  4. wah..tajam menusuk kalbu..
    takpa, saling mengingati amalan mulia(cewah)
    nanti kamu pula ingatkan dia(balas dendam) hihi..

    ReplyDelete
  5. aku baru berYM dengan gadis pinoy tadi.
    kira kawan-kawan la jugak.
    kenal dalam laman cari kawan. haha!
    bila dia berwebcam, aduhh lemah aku.
    jadi devil lah aku haha!

    ReplyDelete
  6. dushhhh !! terkena LOL

    ReplyDelete
  7. Lifesaver : ish, itu kira dakwah la tu, cuma separuh jalan daaa...

    muhammad : ayoyo abang paki... itu tikar, kasi mari, aku mahu sumbat sama sapa sapa mulut lazer..

    Nael Birai : takpa, takpa, next time aku coba lagi naaa...

    ab geldofg : haha, tak sehebat ko, wahai shave shave, cut cut!

    yied : ingatkan dia? tunggu masa je nak slamdunk ni..

    addyholix : erk. bila dia berwebcam, dia terlampau cantik, dan kamu tergoda lalu jadi devil ATAU dia terlampau buruk dan kamu reject dia??

    RAY : dush! tumbuk dia balik!

    ReplyDelete