Friday, February 27, 2009

kisah pohon yang subur

salam
tadi dalam perjalanan ke masjid untuk solat jumaat
sambil berlari lari anak sebab dah terlewat
melintasi sebatang pohon yang subur
lalu dalam mikro saat itu
sempat aku terkenangkan kisah sebulan yang lalu
.........................................
masa tu aku baru sampai dari kampung (bercuti)
apartment aku ni, kalau nak masuk ke apartment lobby
kena pakai swipe card - iyalah, security reason
tapi card aku housemate pinjam
dan aku sampai jam 4 pagi
dengan beg besar, cuba untuk tekan interkom
haram budak serumah semua tido mati
dah dekat setengah jam, takde yang bangkit dari mati ni
sejuknya pulak sampai ke tulang tau
dan di masa masa yang genting seperti itulah
tiba tiba pulak pundi kencingku overloaded
interkom dan interkom dan interkom
masih tiada jawapan!
di sebelah apartment, mana ada public toilet, kubur adalah
dan akhirnya setelah tiada jalan lain
terpaksa la si nakal andi
buat benda nakal
hey, sometimes, a man need to do what a man have to do!
dan pokok tadi lah yang menjadi mangsa!
............................
keesokan hari, bila aku cerita pada rakan
dia suruh aku check pohon tadi
katanya "konfirm pohon tu dah mati kena racun ko!!"
memang terkena lagi aku!
...........................
p/s : harap harap tiada la orang rakam, si nakal andi tak mahu jadi YOU TUBE star
dengan aksi tidak senonoh di bawah pohon di pukul 4 pagi!
ingat! aku nakal tapi PEMALU..

8 comments:

  1. hey..u stay area wangsa maju ker andy ??
    me just tahu...ader one apartment yg pakai swipe card , there...

    huik...sure pokok tu bukan mati..
    but dah pregnant !!!!!!

    ReplyDelete
  2. hahaha.
    siram pokok gune air kuning pkol 4 pagi.
    lawak lah...

    ReplyDelete
  3. aku rasa, pokok tu la ni dah bebuah masak ranum,

    tapi awas, xboleh dimakan, toksik....

    bg indah water saja...

    ReplyDelete
  4. hehe..kamu tak apa2?
    atau pokok tu tak apa2?
    nasib baik kedua2 nya masih selamat..

    *kamu ni org mana ya? kelakar sebabnya komen kamu semalam macam orang utara berslanga perak..

    ReplyDelete
  5. muhammad : wangsa maju? hehe. salah. cuba lagi. jangan putus asa ok. tapi aku selalu juga ke sana. minum minum di NZ wangsa maju, jam 2 pagi. kamu tinggal di mana?

    narumi : eh, siapa cakap siram? itu baja organik ok. baik untuk kesuburan tanaman anda!

    azman : hahaha.. macamana nak berbuah, itu pokok bunga daaaa.. mungkin lepas dibaja organik, terus berbunga cantik

    yied : selamatttttt....
    oh, aku bukan orang perak. juga bukan orang utara. tapi aku ada sedikit darah thai. bau bau bacang saja la..

    ReplyDelete
  6. kau di malaysia atau dubai?

    erm. pernah terfikir kencing dari balkoni rumah flat@apartment tingkat lima?

    ReplyDelete
  7. addyholix : eh, aku pernah mention ke aku tinggal di mana? rasa nya belum pernah. ish, pandai pandai aja kamu ni..

    erk. kencing dari balcony? kamu pernah buat ke??? dahsyat!

    ReplyDelete
  8. rilex la..aku slalu je wat d kala kesempitan...hahaha

    ReplyDelete